Badanie satysfakcji zatrudnionych to jedno z najczęściej prowadzonychocen w korporacjach. Może być dostawcą wiedzy zarówno odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej w taki sposób: dokładne zdefiniowanie celu badania, określenie zbioru cech, definiujących model, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz przygotowanie raportu z badań.
Zależnie od potrzeb organizacji wybrane obszary ewentualnie całość badania zwykle zlecane jest do realizacji zewnętrznej organizacji konsultingowej, która może przeprowadzić wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów merytorycznych towarzyszących organizacji i realizacji badań satysfakcji pracowników jest formularz ankiety, który zależnie od potrzeb organizacji istnieje w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci zewnętrznej.
Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w badaniu empirycznym analizy dane z formularzy wpisane są do dedykowanego narzędzia informatycznego (w najprostszym przypadku jest to dedykowany arkusz kalkulacyjny), który wykonuje łączenia danych oraz wymagane obliczenia. Ich precyzja określa m.in. jaka jest jakość określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz